Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
cybul




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Śro 14:54, 24 Maj 2006

mam pytanko, bo wypolerowalem sobie tloki od góry, nie wiem czy polerowac je na bokach?? oplaca sie wogole takie polerowanie?? korby przejechalem tylko papierem do wygladzenia scian, jest tam kilka dziurek, no i nie wiem czy zcinac te ,,podstawki" na dole korbowodu?? jak dobrze wypolerowac komore spalania w glowce, bo jest tam duzo zagiec i jest to troche ciezkie do wykonania;/ jakim papierem zjechac kanaly ssace, bo slyszalem ze nie wolno ich na lustro;D


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:12, 24 Maj 2006

Od góry to warto wypolerowac tłoki,tylko za żadne skarby nie ruszaj boków!!!Nie wolno,tak samo nie poleruj cylindrów przypadkiem,bo szlak to wszystko trafi.
Jeśli zetniesz podstawki w korbach to raczej bedziesz musiał je wyważyc.
Co do kanałow i komory spalania to tylko raczej palec grzebalec i jechana.Nie ma tak łatwo w zyciu Very Happy
Kanały ssące papierem 100 od góry w kierunku komory,wyedech na lustro Smile

Miłej pracy Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Phantom
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 18:59, 24 Maj 2006

zawory na lustro, na wiertarce i papierem 2000 :]
a reszta jak demon napisal, z korbami sie nie baw bo trzeba je wywazac potem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danio




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Pią 19:55, 26 Maj 2006

Witam
Co do korbowodów to powinno się sprawdzić ich masę nawet wtedy gdy niebyły odchudzane. . W moim silniku dwa seryjne korbowody miały różnice w masach ok. 20g Rolling Eyes czyli bardzo dużo.
A co do wyważania to powinno się wyważyć osobno masę wykonującą ruch posuwisto zwrotny oraz ruch obrotowy.
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Sob 8:40, 27 Maj 2006

Danio ruch posuwisto zwrotny wykonuja korbowody, a ruch obrotowy kolo zamachowe i wszelkie inne kola pasowe w silniku A polerowac tylko na lustro wtedy zwiekrza sie ich wytrzymalosc przez zmniejszenie mozliwosci powstania mikropekniec na korbach spowodowanych przeciazeniami ( rozciaganie sciskanie) jakie wystepuja w silnikach kreconych wysoko


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danio




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 10:33, 27 Maj 2006

Dolna cześć korbowodu też wykonuje ruch obrotowy a górna ruch posuwisto zwrotny i dlatego te masy powinno się oddzielnie wyważać.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Sob 10:47, 27 Maj 2006

to co potniesz korby by je wywazyc ?? Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
danio




Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Oleśnica

PostWysłany: Sob 11:11, 27 Maj 2006

Nie Razz zobacz w silnikach dwusuwowych wał jest razem z korbą więc ustawiasz wał np. w jakimś imadle i korbowód tak aby oś otworu na panewkę pokrywała się z osią otworu na sworzeń i wtedy łeb korby kładziesz na wadze i otrzymujesz wagę ruchu posuwisto zwrotnego. Teraz w przypadku malucha trzeba zrobić jakiś uchwyt na korbowód i ważyć na nim dwa korbowody i doprowadzić aby masy dwóch części były identyczne
Pozdrawiam Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
cybul




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocek

PostWysłany: Sob 18:49, 27 Maj 2006

silnika jeszcze nie rozbieralem ale mam 3 korby i roznica jest ok 10g;/ myslalem zeby wyrownac ich wagi, albo sprobuje dobrac tak korby zeby waga byla mniej wiecej taka sama. a jak to jest z tymi wybraniami przy zaworach ssacych?? jest to potrzebne??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Timon




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Sob 22:46, 27 Maj 2006

a ja mam pytanie dlaczego niby nie mozna polerowac powierzchni tłoków od boku przeciesz to zmniejszy tarcie niepotrzebne.

ja sobie powierzchnie tłoków dzsiaj zrobiłem tak ze zrobiłem wiertłem małe wgłębienia pozwalajace na utrzymywanie sie w nich oleju (lepsze smarowanie ) mniejsza waga , i mniejsze tarcie Wink nie wiem czy dobrze zrobiłem ale chyba nie bedzie to złe
Rolling Eyes
A chyba wiem czemu nie polerować bo na powierzchni tłoka są takie jakby poprzeczne rysy które wyglądaja jak od tokarki ale pozwalaja pewno na utrzymywanie sie oleju na jego powierzchni (żeby nie spływał ) dobrze mysle czy żle Question Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dr.Death
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice

PostWysłany: Nie 10:42, 28 Maj 2006

Co do wyważenia korby to ja sie w 100 % zgadzam z Danio bo dobrze mówi, wbrew pozorom wywazenie korby nie jest takie proste, ja np jeszce w mocno wyslilonych silnikach nie poleruje korb bo powieżchnie szorstkie lepiej sie chłodzą a temp nie jest tu przyjacielem, i zmieniam korby max raz na 12 miesiecy bo zmeczenie materiału istnieje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 13:39, 28 Maj 2006

timon jak wypolerujesz tłoki to nie będzie filmu olejowego


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 13:48, 28 Maj 2006

Ja mam wsadzone polerowane korby i odchudzone i jakoś to wszystko gra,tylko trzeba oddac do wyważenia jeśli ktoś to zrobi.
I zostawcie te rysy na ściankach tłoków bo wszystko zniszczycie Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin