Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Wto 17:07, 06 Cze 2006

z ksiazki polski fiat 126p autoryzowana instrukcja napraw

opracowanie: osrodekbadawczo-rozwojowy samochodow małolitrazowych bielsko biała

autorzy: Władysław Górny, Andrzej Hajnos, Henryk Okniński

autoryzacja: FSM bielsko biała

wydana w 1989r


zobacz jak sa poprowadzone przewody hamulcowe z tyłu i sobie pomiez do ktorego hamulca płyn ma najdłuzsza droge


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:59, 07 Cze 2006

Tak tylko w każdej książce i każdy kto robił hamulce powie ci że zaczyna sie od prawego tylnego.Zawsze sie tak robiło i zawsze tak robiłem juz setki razy i zawsze było git.Nawet w zeszytach naprawczych malca tez jest ze od prawego tylnego sie zaczyna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
kolarz
Future Member



Dołączył: 02 Maj 2006
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: PL - EL.

PostWysłany: Śro 13:03, 07 Cze 2006

moze jechałes na recznym i zagrzałes płyn hamulcowy i juz nie bedzie hamowac...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tazwaly
Future Member



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz

PostWysłany: Śro 13:23, 07 Cze 2006

sprawdzalem dlugos tych tylnich przewodów (na sznurek) i oby dwa są prawie równę więc raczej nie robi różnicy czy tył lewy czy prawy, ale ja i tak zawsze robie tył prawy...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 13:36, 07 Cze 2006

podepne się pod temat, bo dawniej podczas jazdy z Łodzi do cieszyna (ok. 300km) już niedaleko domu, po przejechaniu gdzieś 250km hamulce przestały hamować, ale miało to dziwne objawy bo naciskam hampel do końca i nic, puszczam go i naciskam ponownie i wtedy hamuje odrazu. i tak za każdym razem jak chciałem zachamować to musiałem raz dobić do konca hampel i dopiero za drugim razem zahamować. Problem znikł gdy dojechałem do domu auto postało na polu i po może godzinie gdzieś jechałem a hamulce działały już normalnie. co to mogło byc? Do dziś się to nie powtórzyło, a zdażyło się to jakoś rok temu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tazwaly
Future Member



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz

PostWysłany: Czw 22:58, 08 Cze 2006

też tak miałem ale u mnie to były zapowietrzone... może u Ciebie bartobbb też ale same się odpowietrzyły :]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
HNT




Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mikołów/Orzesze

PostWysłany: Pią 0:38, 09 Cze 2006

Cytat:
Przytocze cytat z ksiażki Naprawa samochodów Polski Fiat 126p autorstwa Z.Klimeckiego i J.Zembowicza: "Odpowietrzanie kół wykonuje sie w następujacej kolejności:
-tylne prawe koło
-tylne lewe koło
-przednie prawe koło
-przednie lewe koło"
Niewiem skad ten pomysł ze lewe jest dalej?Absurd.


zgadzam sie, tylnie prawe koło zawsze jako pierwsze, się robi, ale szczerze mówiąc małe to ma znaczenie czy lewe, czy prawe się zaczyna, wazne że tylnie.

Cytat:
Demon126p
Future Member


Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 392
Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

Wysłany: Nie 22:29, 04 Cze 2006
A niemasz takiej magicznej książeczki o maluszku??
Dwie osoby są potrzebne i zaczynasz od tyłu.
Prawa strona,lewa strona i przód w tej samej kolejności.
Jedna osoba odkreca odpowietrznik,a druga pompuje pedałem.Jak przestaje leciec płyn to ta pompująca po sygnale od ciebie wciska pedał do oporu,a ty zakrecasz i nastepny.
Ale ja stawiam na pompe,że strzeliła jeśli nie ubywa płynu.


wszystko oki, tyle tylko że :
"pompujący" na miejscu kierowcy wciska pedał kilka razy w miare szybko, na komende drugiego , przy odpowietrzniku, "pompujący" przestaje pompowac i trzyma pedał wciśniety, gosc przy kole odkreca odpowietrznik, a pedał w tym momencie powinien zejsc na do podłogi. Pompujący tak długo trzyma pedał wcisniety do oporu az drugi kolo nie zakreci odpowietrznika i nie powiadomi pompującego o tym. Potem cykl sie powtarza az ostatnie bańki nie zejdą.
oczywiście należy przy tym pamiętać aby stale sprawdzać poziom płynu w zbiormku no i oczywiście warto odpowietrzac poprzez załozony na odpowietrznik przewód igielitowy odprowadzający płyn do słoika/ innego pojemnika


kiedy hamulce po dłuższej jeżdzie nagle przestają hamować i pedał schodzi do podłogi za pierwszym razem, a za drugim nacisnieciem cos tam hamuje, nalezy sie zatrzymac i sprawdzic:
czy nie ma wycieku na fejgach od wewnątrz / wachaczach (rozcieknięty cylinderek, pęknięty gumowy przewód)
jeśli podejrzewamy pęknięty przewód, ale nie widzimy wycieku, to sprawdzamy poziom płynu ham. w zbiorniku- jak jest oki, znaczy ze nie ma wycieku

drugi powód- sprawdzic czy któres z kół sie nie "gotuje" jesli tak, to najprawdopodobniej którys z tłoczków w cylinderku sie zapiekł, szczeka po chamowaniu nie wróciła tylko tarła o bęben, i w konsekwencji od wys. temperatury zagotował sie płyn hamulcowy, to z kolei doprowadziło do wrzenia płynu, i zapowietrzenia hamulca. po dłuższym postoju powinno sie to poprawic (akurat na dojazd do domu), ale o spokojnej, bezstresowej jezdzie mozna zapomniec dopóki nie naprawi sie usterki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
konteno




Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 20:06, 07 Lis 2010

Co to za różnica przy odpowietrzaniu czy najpierw prawe czy lewe koło odpowietrzamy skoro z pomki na tył idzie jeden przewód do rozdzielacza. Confused


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jannypana




Dołączył: 13 Maj 2011
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 10:24, 13 Maj 2011

mowiac szczerze to wszystko sie moglo stac ,pekl przewod ,pompa siadla ,cylinderekj ,sprawdz czy masz plyn ,jak nie masz to szukaj po przewodach lub cylinderkach wycieku ,ale ja stawiam na pompe lub ktorys przewod


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin