Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
rOgaL
Klubowy Rogalik



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 17:33, 01 Sie 2006

Mam problem i pytanie a mianowicie :czy alternator maluchowski bedzie w stanie naladowac wiekszy akumulator niz 40 Ah taki posiadam w tej chwilia chcialbym zamienic go na 74 Ah czy jest to wykonalne prosze o konkretne odpowiedzi a nie typu nie po co ci wiekszy itp !!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Jacq
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1131
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Wto 18:52, 01 Sie 2006

74? czy 47? ja mam akuś 45Ah i jest spoko, a jeżdzę głównie po mieście na krótkich odcinkach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
nermack
Klubowicz



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 481
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Wto 19:20, 01 Sie 2006

ja mam 65Ah i tez śmigam i nie mam problemu. całą zime przejeździłem bez ładowania nawet na najwiekszych mrozach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rOgaL
Klubowy Rogalik



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Wto 19:24, 01 Sie 2006

chodzi mi o akuku 74 Ah


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Wto 20:16, 01 Sie 2006

hmmm...sprawa ma się tak że teoretycznie alternator ładuje pewną wartość i wychodzi na to że na standardowy 40Ah naładuje, czyli teoretycznie rzecz biorąc pojeździsz na każdym nawet na 100Ah bo pobór się nie zmieni anoi jego ładowanie, poprostu alternator może nie ładować go na maxsa bo nie będzie w stanie. Czyli normalnie możesz mieć jakikolwiek większy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
LyszyK
Future Member



Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: DYNÓW

PostWysłany: Wto 23:15, 01 Sie 2006

No ja mialem podajrze tyle z AUDI 80 przez miesciac czasu , wszystko dzialalo ok . prawie ok, bo zapasowka mi sie nie miescila ;/


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rOgaL
Klubowy Rogalik



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 0:36, 02 Sie 2006

no niby tak ale z tego co sie orjetuje a nie jezdze kaszlem od dzisiaj to wiem jakie sa problemy z lasowaniem normlnego akuku rzedu 40 Ah a co sopiero 74....z tego co sie dowiedzialem to altek przy ladowaniu stalym ~14.1~14.3 zurzywa tylko 100wat a ma wydajnosc 500 watow czyli teoretycznie powinno to dac rade ale czy kos cos takiego mial podobna wilekosc i jak o sie spisywalo ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
tazwaly
Future Member



Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Myslovitz

PostWysłany: Śro 13:22, 02 Sie 2006

a czy 74 zmiesci sie???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
yunin




Dołączył: 14 Kwi 2006
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Śro 15:03, 02 Sie 2006

Ja bym radził zastosowac bardziej wydajny akumulator żelowy o pojemności zbliżonej do 40Ah, z tego powodu że jest bardziej odporny na niskie wyładowania i na większe długotrwałe obciążenia (pobór prądu) a napewno alternator z malucha nie naładuje w pełni akumulatora o pojemności 74Ah


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy k




Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Śro 21:53, 02 Sie 2006

Jesli masz sprawny układ ładowania (napięcie zblizone do 14,4V) to nie ma przeszkód w zastosowaniu akumulatora o tak duzej pojemnosci.
Jedyny problem, moze pojawic sie przy jezdzie w sezonie jesienno zimowym na bardzo krótkich odcinkach z czestym uruchamianiem silnika.
Ale ten problem wystapiłby tez w akumulatorze 34Ah (nawet jeszcze wczesniej).
Wiekszy moze zgromadzic wiecej energii wiec przy dłuzszej jezdzie zgromadzi wiekszy zapas z którego pozniej mozna korzystac np podczas stania w korkach , na skrzyzowaniach itd (w czasie pracy silnika na wolnych obr akumulator sie nie ładuje wiec wtedy ten zapas moze byc przydatny)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Śro 22:05, 02 Sie 2006

małe sprostowanie alternator ładuje cały czas gdy silnik jest włączony lecz przy poborze prądu przez silnik ładowanie to widoczne jest dopiero na wyższych obrotach Very Happy im większy akumulator tym lepiej nic nie tracisz poprostu nie wykorzystasz go wpełni, ale im większy tym lepszy, tylko z maluchem zawsze jest problem żeby owy większy akumulatorek gdzieś wcisnąć Razz ale jak masz gdzie to lepszy zawsze większy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy k




Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Czw 11:13, 03 Sie 2006

Wyjasnie dokładniej: akumulator jest ładowany gdy napięcie wytwarzane przez alternator przekroczy napiecie akumulatora.
Na wolnych obrotach alternator nie wytwarza napięcia wyższego więc ładowania nie ma .
Zgaszenie kontrolki tez nie jest informacją o ładowaniu a jedynie o zrównaniu napięcia akumulatora i napięcia alternatora.
Przy równym napięciu nadal nie ma ładowania mimo, że kontrolka juz nie świeci.
Dopiero wzrost napięcia który wystepuje w okolicach 1100 obr/min powoduje ładowanie akumulatora.
Mozna to sprawdzic woltomierzem mierząc najpierw akumulator przed uruchomieniem silnika , a nastepnie po uruchomieniu na wolnych obr i przy powolnym zwiekszaniu obrotów.
I jeszce dodatkowa informacja, ze akumulator prawie naładowany który ma napiecie około 12,6-12,7V jest ładowany po przekroczeniu tego napiecia
W akumulatorze rozladowanym gdy napiecie wynosi np 12,2V proces ładowania zaczyna sie wczesniej czyli tez po przekroczeniu tego napiecia(im wyzsze napiecie ładowania z alternatora tym większym pradem jest ładowany akumulator).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
hellrider




Dołączył: 16 Maj 2006
Posty: 190
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Okolice Rzeszowa

PostWysłany: Czw 12:05, 03 Sie 2006

WYjasnij mi jeszcze: Dlaczego u mnie przy renault 19 alternator laduje ze wzrostem obrotow coraz lepiej. W takim razie moana by go rozpedzic to niewiaomo jakie predkosci i uzyskac jeszce wieksze napiecie ladowania ? Mozna zwiakszac w nim napiecie w nieskonczonosc ?? Jelsi go coraz szybciej zaczniemy krecic ?

I nastepne pytanie.
Dlaczego w ladowarkach do akumulatorkow np, Baterii AA prad ladowania jest mniejszy niz ten w Akumulatorku ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Djeight




Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rumia

PostWysłany: Czw 14:36, 03 Sie 2006

Może Wam to sprrostuje , wiec tak , nie ma sensu wkładania tak wielkiego akumulatora, jeżeli elektrolit w akumulatorze nie będzie ładowany do swoich znamionowych wartości [czyt 74Ah] to ten że elektrolit może zamarznąć jako że większość tego elektrolitu to woda destylowana, nienaładowany akumulator ma większą gęstość elektrolitu.

Druga sprawa , Alternator nie jest prądnicą , jeżeli mówimy o alternatorze to ładuje on w każdej sytuacji nie zależnie czy na wolnych obrotach czy jedziemy szybko , napięcie ładowania 14,4 V nie powinno się zmieniać, inaczej mamy w przypadku gdy mówimy o starym typie malucha gdzie królowała prądnica , w tym wypadku napięcie ładowania zależało w dużym stopniu od obrotów [niestabilizowane] jeżeli kontrolka alternatora!!! świeci sie na wolnych obrotach lub miga a po przygazowaniu gaśnie to oznacza że czas wymienić szczotki .

Radziłbym kupić dobrej firmy akumulator o znamionowej pojemności lub zbliżonej +2Ah , np 42Ah

Pozdrawiam


EDIT:

Pytanie następne jakie zauważyłem , apropo akumulatorków AA , chodzi o to że prąd ładowania akumulatora powinien być 10x mniejszy niż pojemność akumulatora czyli mając akumulatorki AA o pojemności 1500mAh ładujemy je prądem 150mA taka jest zasada ponieważ każdy akumulator potrzebuje czasu do skasowania swojego stanu wyładowania , szybkie ładowanie spowoduje wzrost napioęcia i prądu ale jego wytrzymałość na wyładowanie będzie krótsza niż ładowanie długie i małym prądem.

Dużym prądem ładujemy kiedy się gdzieś nam śpieszy pojechać ale wolne jest skuteczniejsze i bardziej wydajne.

Modjo: EDYTUJ POSTY Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
andy k




Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Sosnowiec

PostWysłany: Pią 9:53, 04 Sie 2006

hellrider napisał:
WYjasnij mi jeszcze: Dlaczego u mnie przy renault 19 alternator laduje ze wzrostem obrotow coraz lepiej. W takim razie moana by go rozpedzic to niewiaomo jakie predkosci i uzyskac jeszce wieksze napiecie ladowania ? Mozna zwiakszac w nim napiecie w nieskonczonosc ?? Jelsi go coraz szybciej zaczniemy krecic ?



Prąd ładowania zależy od napiecia jakie daje alternator.
W twoim R19 nie mozesz w nieskonczonosc zwiekszac napiecia bo alternator jest ograniczany regulatorem napiecia którego zadaniem jest kontrolowanie napięcia żeby nie przekroczyło 14,4V.
Jeśli u ciebie napięcie wraz ze wzrostem obrotów wzrasta znacznie powyzej 14,4V to masz uszkodzony regulator napiecia i z tego powodu prąd ładowania rośnie ale cierpi akumulator (powyżej 14,4V w aku ołowiowych wystepuje zwiększone gazowanie).
Twoja sugestia żeby zwiekszyć obroty dla poprawy ładowania jest nie dokonca celna: poprawić ładowanie mozna zwiększając napięcie ładowania np przez zamontowanie regulatora o nieco wyzszym napieciu (np jesli teraz napiecie ładowania jest na poziomie 13,9V to wymiana regulatora na egzemplarz ustawiony na 14,4V poprawi stan naładowania akumulatora i spowoduje , ze akumulator będzie szybciej doładowywany)
A zwiększając obroty jedynie umozliwiasz zwiększenie wydajności alternatora co nie jest potrzebne gdy akumulator pobiera niewielki prad z alternatora. Nawet na 2 tys obr i zwiększonym napieciu ładowania mozna uzyskać bardzo duzy prad ładowania. Mam nadzieje , ze to co napisałem teraz i wczesniej jest jasne.
Poprawe ładowania w 126p stosowałem kiedys z powodzeniem przez przeregulowywanie regulatorów napiecia - opis modyfikacji na
[link widoczny dla zalogowanych] w dziale "samochodowe" - 126p
Zwiększając napiecie ładowania poprawia sie stan naładowania akumulatora. Jeśli zwieksza sie napiecie ładowania powyzxej 14,4V to nalezy kontrolowac stan naładowania akumulatora zeby go nie przeładowywać ale w zamian mamy akumulator szybciej doładowywany

Cytat:

Dlaczego w ladowarkach do akumulatorkow np, Baterii AA prad ladowania jest mniejszy niz ten w Akumulatorku ?

Nie zrozumiałem do konca tego pytania. Akumulatorki AA NiCd lub Ni MH sa akumulatorami szczelnymi i zachodzaca w nich reakcja chemiczna podczas procesu ładowania powoduje wydzielanie sie ciepła.
W koncowej fazie ładowania gdy akumulator nie przyjmuje juz ładunku nastepuje zwiekszenie wydzielania ciepła, akumulatory staja sie gorące co moze spowodować ich rozerwanie (cisnienie wewnątrz ogniwa).
Dodatkowo wyzsze temperatury (powyzej ok 45 st C) skracaja żywotność ogniw.
Z tych dwóch powodów ogniwa AA zaleca sie ładować możliwie jak najmniejszym pradem (standardowo producenci podaja 1/10 pojemności)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin