Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
Timon




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Śro 21:02, 26 Kwi 2006

potrzebuje informacji na temat nawiercania tłoków w celu zwiększenia ich chłodzenia ( nie wiem jak to sie dokładnie robi ale albo nawiertuje łeski albo robi otwory ) więc jak ktoś ma jakieś foto albo info na ten temat to niech pisze bede wdzieczny Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bassman




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 22:47, 26 Kwi 2006

nie robi sie
nie tak jak myslisz tlok by pekl na pierwszych metrach - jak nie od razu po odpaleniu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Śro 23:13, 26 Kwi 2006

A jaki jest sens ich chłodzenia?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Czw 10:14, 27 Kwi 2006

Timon napisał:
potrzebuje informacji na temat nawiercania tłoków w celu zwiększenia ich chłodzenia ( nie wiem jak to sie dokładnie robi ale albo nawiertuje łeski albo robi otwory ) więc jak ktoś ma jakieś foto albo info na ten temat to niech pisze bede wdzieczny Wink


Widze ze ze cos uslyszales tlo sie toczy male przetoczenia w celu zmniejszenia tarcia jakznajde foty to dam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leman
Future Member



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków

PostWysłany: Czw 10:32, 27 Kwi 2006

Z tego co wiem to obaj jestescie w błedzie tłok można tylko odelżyć od spodu żeby miał mniejszą siłe bezwładności a od góry można zrobić łezki żeby zawory się nie spotykały z tłokiem przy mocno splanowanej głowicy. Jak byś ztoczył tłok to by mu się rozmiar zmniejszył i by kompresji nie było!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Czw 10:48, 27 Kwi 2006

to dowiec sie jak sa zbudowene poszczegolne czesci w rallycrosie i wtedy napiszesz mi ze nie jestem w niby bledzie i toczy sie nie cala dlugosc tloka lecz miejscami

Mod :

Mariusz nie cytuj postów przedmówcy !!

Pozdro



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leman
Future Member



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków

PostWysłany: Czw 11:04, 27 Kwi 2006

No dobra spoko napisałem "z tego co wiem". Napewno to nie jest przeróbka do cywilnego malca i na pewno nie daje to lepszego chłodzenia.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Czw 11:27, 27 Kwi 2006

pomylka Smile imho im mniejsze opory tarcia tym wieksze tempertury przez tarcie ale tu akurat chodzi o zmniejszenie tarcia a nnie temperature

Mod:

I znów !!



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Timon




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Jastrzębie Zdrój

PostWysłany: Czw 12:17, 27 Kwi 2006

przciesz kompresji nie trzymie tłok tylko pierścienie na tłoku i one też są odpowiedzilne za ruch tłoka Wink poto niektórzy też czasem np robia 4 pierścień zamiast standardowych 3


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dr.Death
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice

PostWysłany: Czw 13:16, 27 Kwi 2006

Ale pierscienie zbieraja film olejowy z cylindra i przy dużych prędkosciach obrotowych pomyśl jak ten olej musi być wyciskany i jakie robi obciazenie a robi sie własnie takie frezy i pare dziurek w płasczu tłoka w celu lepszego odprowadzenia go i tez dla mniejszej rozszerzalnosci termicznej na wieksze mody zeby nie puchnoł. Ale sposobów obrubki tłoka jest pare szkół wiec można rózne mody spotkać

A jesli chodzi o 4 pierscienie to tez są one różnie dawane ale najczesciej dodawane sa pierscienie zbierajace i zakładane sa bez spreżynek ale ja jestem zwolennikiem 3 i dobrej jego obrubki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kravi126wawa




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszawa

PostWysłany: Czw 14:32, 27 Kwi 2006

dodatkowy pierscien lepiej odprowadzałby ciepło na tuleje,ale trzeba to obliczyc wzgledem dodatkowego tarcia.jezeli puchna ci tloki to mozna sprubowac je przeciac od strony podstawy,np wzdłuznie i poprzecznie aby materiat mial miejsce na rozszerzenie.poza tym jaki sens ma chłodzenie denka tłoka...im goretszy tym lepiej paliwo odparowywuje.najłatwiej jest zrobic chłodzenie oleju.olej dociera przeciez az do pierscieni.poza tym lepsze odparowanie mieszanki na denku tłoka i tak go studzi.postaraj sie pomyslec nad zawirowaniem mieszanki,np zawory z kierownikami strugi mieszanki.ruch mieszanki w cylindrze jest jak najbardziej wskazany....to tak moim zdaniem...w razie co nie bijcie i poprawcie:)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Leman
Future Member



Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Mysłaków

PostWysłany: Czw 15:56, 27 Kwi 2006

A tak na dobrą sprawe to czy takie wyżeźbienie tłoka naprawde zmniesza tarcie. Biorąc to tylko na teorie (w dodatku tą co ja mam) to tłok i tak nie styka się z tuleją cylindra na całej powierzchni w danym momencie. A w dodatku wzór na siłe tarcia wcalie nie uwzględnia powierzchni trącej tylko jej współczynnik tarcia i nacisk wywierany na materiał. Więc jak wyfrezujesz troche tłok to pozostała powierzchnia ma większy nacisk co na jedno wychodzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Mariusz126p




Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: GLOSKOW

PostWysłany: Czw 16:40, 27 Kwi 2006

te wybrania na srednicy tloka robi sie w odstepach co jakies 10 mm i szerokosci 5 mm tlok caly czas ma sttyk z powierzchnia gladzi cylindrycznej

Mod :

I znów ale tym razem wedle powiedzenia do 3 razy sztuka ostrzeżenie !!

Pozdro



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
arbuz




Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Kozienice

PostWysłany: Nie 10:52, 30 Kwi 2006

musze sie zgodzic z Mariuszem126p te przeróbki robi sie w celu zmniejszenia oporów tarcia powieksza sie tez dzirki pod 1pierscieniem by zwiekszyc smarowanie ponieważ powstają ogromne temperatury np.w rally crossie łezki by chowały sie zawory oczywiscie tez chodzi i zmniejszenie wagi Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin