Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
--scandaL--
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Pią 14:45, 07 Kwi 2006

ostatnio kupilem sobie smarownice zwrotnic reczna do malucha:
[link widoczny dla zalogowanych]

bylem dzis w sklepie zeby kupic smar i gosc mi dal taka mala puszeczke 140g "smar lozyskowy" firmy Malwa:D to jest dobre? bo mi sie wydawalo,ze to sie tawot nazywa (czy tam towot).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WitchDog
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 14:53, 07 Kwi 2006

To tez, ale dobry jest tez tawot z grafitem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
--scandaL--
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Pią 14:59, 07 Kwi 2006

krotka, zwiezka i na temat odp Very Happy
dzieki ziomus!
no to ja na razie na tym pojezdze,a jak sie skonczy to kupie tak jak mowiesz - tawot z grafitem
pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Pią 19:51, 07 Kwi 2006

Do zwrotnic stosuje się tylko smar STP jest to smar podwoziowy, ŁT to smar do łożysk i ma inna konststencje, oznaczenie tych smarów nie jest bez celowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zwierzak




Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pią 23:00, 07 Kwi 2006

a smar z grafitem to sobie można kibel nasmarować. Chopie wiesz co zrobia mikrodrobiny grafitu z tymi zwrotnicami jak to zacznie wszystko pracować


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Sob 0:36, 08 Kwi 2006

Smar grafitowany można zastosować miedzy piórami resora w przypadku braku przekładek, ale zastosowanie w zwrotnicach może mieć duże konsekwencje, sworzeń w tulejkach pracuje praktycznie na ciasno, smar grafitowany ma wiekszą gramature, ze wzgledu na mikro drobiny, co może przyspieszyc zużycie się zwrotnic.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
WitchDog
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 368
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Sob 9:52, 08 Kwi 2006

zwierzak napisał:
a smar z grafitem to sobie można kibel nasmarować. Chopie wiesz co zrobia mikrodrobiny grafitu z tymi zwrotnicami jak to zacznie wszystko pracować


Moze do tej pory ołówki kruszyłeś do smaru. Tak wtedy to rzeczywiscie sracz mozesz tym wysmarować.
Ja od przeszlo 20 lat w ten sposob smaruje zwrotnice i nie ma mocnych. Jezdzi sie dobrze i nic mi sie nie zuzywa. Procz jednej zwrotnicy ktora przerdzewiala, to druga nie byla jescze wymieniana. Pracuje dobrze i nie bylo rzadnych uszkodzen.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Wto 19:32, 11 Kwi 2006

jak miałem raktyki w mercedesie (samochody ciezarowe i dostawcze) to tam uzywali do tego smaru teflonowego castrola w takich mikro puszkach 50kg


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zwierzak




Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Nie 19:59, 16 Kwi 2006

Medyk napisał:
Smar grafitowany można zastosować miedzy piórami resora w przypadku braku przekładek, ale zastosowanie w zwrotnicach może mieć duże konsekwencje, sworzeń w tulejkach pracuje praktycznie na ciasno, smar grafitowany ma wiekszą gramature, ze wzgledu na mikro drobiny, co może przyspieszyc zużycie się zwrotnic.


tobie zaraz pewien smar grafitowy tez napisze ze ołówki skrobałeś. Ale jak mniemam tamta zwrotnica o której pisze to zapewne w niej sie sworzeń wytarł.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bassman




Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 1:57, 17 Kwi 2006

Nie stosuje sie smaru grafitowego do zwrotnic - Medyk ma racje, ten smar szybko traci swoje wlasciwosci w tych warunkach (sol itd) jest za to bardzo dobry na wysokie temperatury. Najlepszym smatem bylby WURTH wysokocisnieniowy ale w puszkach go jeszcze nie spotkalem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mahon




Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: daleko

PostWysłany: Pon 8:17, 17 Kwi 2006

Puszeczka 140 g, napelnisz tym chociaz tawotnice??? Shocked Ja jak smarowalem zwrotnice to pol kilogramowej puszki schodzilo na wypelnienie tawotnicy, ja polecam smar specjalnei do zwrotnic i lozysk, wyglada jak zwykly tawot, Niebieska puszka, koszt chyba 9 zl Smile Fakt, fakt, ze niewazne jakiego bedziemy uzwyac zaden nei zaszkodzi bardziej jak jazda bez smarowania Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moto-trade




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 6/6

PostWysłany: Pią 21:06, 21 Kwi 2006

do zwrotnic proponowal bym smar jak na przegoby do alt made in japanese ten smar jest nie do wyj...nia Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Moto-trade




Dołączył: 17 Kwi 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 6/6

PostWysłany: Pią 21:08, 21 Kwi 2006

zwykly smar szybko wycieknie pod wp-lywem temperatury
i wtedy jest szambo


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Sob 20:54, 22 Kwi 2006

Jak sa luzy to wycieka, z reszta powinni sie średnio raz na miesiąc smarowac i jest dobrze, ale jak ktoś ma to koło dupy to nie ma sie co dziwić że za jakis czas luzy sie pojawiają. Ja używam prawodłowego (STP) i jest dobrze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
--scandaL--
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Pon 12:09, 29 Maj 2006

no, Medyk ma racje:

SMAR STP:
Charakterystyka ogólna:
Smar STP jest smarem wapniowym o konsystencji klasy 1. Bazą olejową jest olej mineralny o lepkości w granicach 36-60 mm2/s w 50°C.
Miękka konsystencja smaru pozwala na łatwe stosowanie urządzeń smarowniczych typu smarownic pneumatycznych. Jest dość odporny na działanie zimnej wody.


Zastosowanie:
Smar podwoziowy STP przeznaczony jest wyłącznie do okresowego smarowania podwozi samochodów, sworzni, przegubów, prowadnic w zakresie praktycznych temperatur pracy od -20°C do +60°C. Smar STP nie nadaje się do smarowania łożysk tocznych oraz pompy wodnej.

tylko teraz najwiekszy lol, ze nigdzie nie moge dostac tego smaru Neutral

EDIT:
smar juz dostalem - na stacji ORLENU Confused

tylko teraz mam nastepujacy problem
wtlaczajac smar do, czy to gornej czy dolnej, kalamitki, po pewnym czasie zaczyna mi wychodzic tedy
[link widoczny dla zalogowanych]
czy tzn. ze juz jest na full nasmarowana czy raczej to ze zwrotnice sa do du***?
dzieje sie tak w obu zwrotnicach


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin