Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
Kris26
Klubowicz



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa

PostWysłany: Pią 22:46, 28 Kwi 2006

Założyłem wałek 386, trochę za dużo go przefazowałem, bo jakieś 3,2mm i ma lipną górę, a raczej jej nie ma. Zastanawiam się jakie ustawienie 385 jest najlepsze. Jak się zachowuje 385 nie fazowany?? kiedy zaczyna dobrze ciągnąć, a jak fazowany 2 mm??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Pią 22:51, 28 Kwi 2006

Fazowanie to jest troche szersza sprawa niż ci się wydaje, fazowac można w góre i w dół, na wysokie obroty wałek sie cofa, a na niskie obroty, przyspiesza, wiadomo że silnik w maluchu kreci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, wiec cofajac go przestawiasz wałek o ileś tam stopni odwrotnie do ruchu wskazówek zegara i przesówasz maxymalny moment obrotowy na wyższe obroty.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kris26
Klubowicz



Dołączył: 09 Kwi 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łańcut /k. Rzeszowa

PostWysłany: Pią 22:57, 28 Kwi 2006

więc ja go cofnąłem, zgodnie z instrukcją jaka jest dodawana do wałeczka, tyle że troche za dużo (jakieś 13 stopni)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Sob 0:05, 29 Kwi 2006

Jak przefazowałes na 13°, to maxymalny moment jest gdzieś na 4000obr/min, wiec powinien byc kiepski dół, i dopiero od 3700orb/min. powinieneś coś poczuc, jakiś ciąg będzie tak gdzieś do 6500obr/min., ale na moje oko musiałes go przyspieszyć, czyli przesunąłes otwory na kole w prawo, co przeniosło moment gdzieś na 2000-2500obr/min co daje nam obroty maxymalne rzędu 3500-4000obr/min. i prędkośc maxymalną na IV biegu 85-90km/h.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Medyk dnia Nie 11:29, 14 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
Robert87




Dołączył: 10 Maj 2006
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: piaseczno

PostWysłany: Pią 10:51, 12 Maj 2006

Słuchaj Medyk . możesz mi wytłumaczyć dokładnie z tymi zmanami faz rozżądu ??? co będzie jeśli rozpiłuje otwory w lewo a co jak rozpiłuje w prawo ?? CZego można się spodziewać i czy na seryjnym wałku też można coś takiego zrobić ( czy zda egzamin ) bo mam dwa silniczki . Sory za takie pytania ale wszędzie piszą co innego . CZy jak w lewo rozpiłuje otwory na kole to przyspieszam czy opuźniam ??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
mate




Dołączył: 20 Kwi 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Gorlice

PostWysłany: Pią 12:19, 12 Maj 2006

W prawo poprawisz dol, w lewo poprawisz gore.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Medyk




Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 261
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Tomaszów Maz.

PostWysłany: Nie 11:37, 14 Maj 2006

Na dobre wałki do fazowania "garażowego" to wałki symetryczne czyli wałek ST od 600/650 i wałki takie jak 114, 385 i 555, cofniecie wałka spowoduje wzrost momentu na wyższych obrotach, i wieksza predkość maxymalna, ale przyspieczenie nie bedzie zbyt dobre, w miare zurzywania sie łańcucha rozrzadu przuspieszenia pogarszaja się, natomiast przuspieszenie wałka przenosi moment na niższe obroty, przez co silnik ma mocniejszy i lepszy start i ciągnie praktycznie od niskich obrotów, ale przyspieszenie koińczy się gdzieś w połowie skali obrotów, przez co predkośc maxymalna nie jest zbyt wysoka. Może nawet być niższa niz seryjna.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Dr.Death
Klubowicz



Dołączył: 18 Kwi 2006
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Bulowice

PostWysłany: Pią 15:54, 19 Maj 2006

Co do fazowania to juz bym polecał pod dobrze przygotowany motor ,tzn dobre sprezanie bo opuznianie wałka czyli przenoszenie mocy na góre spowoduje zmniejszanie kompresji w porównaniu do nie fazowanego , pozatym zaworki pózniej sie howaja i moga udezyc w tłoka , tez najlepiej zeby wydech ci go nieprzytkał, i jak przeniesiesz za wyskoko to ruszanie podgóre n atakim silniku bedzie katowaniem sprzegła bo musisz wtedy po obrotach dawac, a na 385 polecał bym 2mm czyli 8 st


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin