Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
jozekrj
Future Member



Dołączył: 07 Kwi 2006
Posty: 200
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: warszaawa Targowek

PostWysłany: Sob 21:31, 10 Cze 2006

sprezyny mozesz uciac piłka do metalu albo w sekunde diaksem (metoda druciarska ale daje rade PAAMIETAJ ZE : sprezyne wkładasz cieta strona od wachacza) mozesz tez obciac i zaniesc do kowala zeby przylepał ostatni zwoj( miejsce w ktorym jest obiete na płasko)


przod zanosisz do dobrego kowala ( w wawie jest napewno jeden do ktorego zanosisz resor i od reki dostajesz sklepany) i klepie na dana wysokosc, przednie amory robisz out i dajesz tylne ktore sa krutsze i twardsze

co do tylnych amorow to sa rozne sposoby

mozesz zalac hipolem ( bardzo druciarska robota mojim zdaniem)
albo odac do specjalnego zakładu i poprosic zeby utwardzili ( zalecane)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 22:38, 10 Cze 2006

to jeszcze kilka pytań: jeśli chce obniżyć (na razie) tylko tył to: wyciągam sprężyne (ale jak do niej dojść???) tne (ale którą stronę??? załóżmy że patrze na nią tak jak jest zamontowana w aucie to mam ciąć ją od spodu czy od góry czy to nie ma znaczenia???) potem wkładam uciętą sprężyne (strona która jest ucięta ma być teraz spodem czy górą jeśli nie zaniose do kowala przeklepać??? bo nie musze chyba dawać ją do przeklepania nie???) i jeżdże tak??? amortyzatorów nie ruszam nie???


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 23:54, 10 Cze 2006

Kolega wyżej chyba wszystko wytłumaczył, ale powtórze!
1. Odkręcasz koło
2. Odkręcasz amorka kluczem 17 od spodu wachacza i od środka (sroba pod kanapą)
3. Wyciagasz amora przez dziure w wachaczu.
4. Tniesz sprężyne w miejscu gdzie jest miej zgięta
5. Zakładasz spowrotem sprężyne CIĘTĄ STRONĄ W STRONE WACHACZA Exclamation
6. Dalej od pkt 1-3 w odwrotnej kolejności.

Tylko nie podnoś auta za wachacz bo nie wyjmiesz sprężyny!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 0:43, 11 Cze 2006

Jozekrj dlaczego cięcie sprężyn diaxem to druciarstwo?

bartobbb nie obraź się ale poproś kogoś znajomego, kto się na tym zna bo wbrew pozorom bez odpowiedniego 'podejścia' dłuuugo i namiętnie będziesz wymieniał te sprężyny... Confused

Kjub , moim zdaniem nie trzeba wyjmować amorka ani odkręcać/luzować go z dołu. Ale co warsztat to metody Wink


Ostatnio zgłębiłem kilka malców i już delikatnie łapię wprawę i doświadczenie Very Happy


Moja rada na wymianę sprężyn Wink

Narzędzia:
1. klucz 13 (flansza)
2. klucz 17 (amorek)
3. klucz francuski Wink malutki Very Happy (amorki i te sprawy Very Happy )
4. coś do cięcia sprężyn- diax/brzeszczot
5. podnośnik i klucz do kół
6. drewniany pieniek lub kilka cegieł. (do podstawienia pod samochód)

1.Wchodzimy do wnętrza. Zdejmujemy kanapę.
2. Klucz 17 na nakrętkę od górnego mocowania znajdującego się pod kanapą. Na górne mocowanie gwintowane wkładamy klucz francuski odpowiednio mocno skręcony. Luzujemy i odkręcamy lecz nie do końca.
3. Luzowanie koła, samochód w górę, zdejmujemy koło.
4. Podstawiamy pieniek i opuszczamy autko z lewarka.
5. Odkręcamy kluczem 13 flanszcze na półosi od przegubów. Po odkręceniu wsuwamy flanszę na półoś i wyciągamy półoś nad wachacz.
6. Odkręcamy górną część amorka.
7. Naginamy wachacz nogą i wyciągamy sprężynę. Przycinamy wedle uznania i pakujemy ją z powrotem w przeznaczone na nią miejsce ciętym końcem do dołu.
8. Lewarkiem podnosimy delikatnie wachacz do góry. Układamy sprężynę
Cały czas staramy się rozciągać amortyzator. Podnosimy wachacz i staramy się trafić amortyzatorem w górny otwór montażowy. Kiedy uda nam się to gites. Dumni z tego fakty łapiemy na kilka obrotów górną nakrętkę.
9. Zakładamy półoś. Przykręcamy flanszę.
10. Samochód do góry. Zakładamy koło i przykrecamy.
11. Samochód w dół. Przykręcamy górne mocowanie amorka. Dokręcamy koło.
12. Uśmiech na twarz.

... i druga strona...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Scorpion
Future Member



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Gdynia

PostWysłany: Nie 1:15, 11 Cze 2006

a nie można bez wyciągania sprężyny przeciąć ją kątówką na podniesionym samochodzie na lewarku i drewnianych kolkach przy odchylonym wachaczu Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 1:19, 11 Cze 2006

Myślę, że to próba dla hardorowców. Ja wolę konwencjonalnie to zrobić. Zajmuje to co prawda dobrych kilka godzin (komplet gleba z klepaniem ok. 10 godzin). Ciekaw jestem jednak prób TWARDYCH ludzi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Crispi
Klubowicz



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 1:53, 11 Cze 2006

10 h - sorry no BONUS

Za 10 godzin to bym 3 malluchy conajmniej zrobił Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 1:55, 11 Cze 2006

3 razy kompletny zawias z klepaniem resorów? Chciałbym to zobaczyć i czegoś się nauczyć.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Crispi
Klubowicz



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 1:57, 11 Cze 2006

Jak się ma przyrządy to wszystko jest możliwe Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 2:00, 11 Cze 2006

Sprecyzuję. Kompletne obniżanie- wyciąganie resora, rozebranie, przeklepanie, złożenie, montaż. Do tego tył. Zgadza się?

Takie trzy komplety w 10 godzin? Zesrasz się Razz Chciałbym to zobaczyć Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Crispi
Klubowicz



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 2:03, 11 Cze 2006

Jestem mechanikiem na Mercedesie
W zyciu naprawiłem troche usterek w maluchu - uwierz mi jak bym robił daj my na to obnizaie samochodu cały dzień to nie pracowałbym tak gdzie pracuje


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 2:09, 11 Cze 2006

Oczywiście ze sprzętem profi czas kręcenia śrób skracany jest max. Pewnych rzeczy nie przeskoczysz. 10 godzin zajął mi zawias u Scandala ale to był raczej spacerek a nie czasówka. Po drodzie rozmowy na temat i wszystko na spokojnie bez emocji. Ze sprzętem i robione na normalnie myślę, że można zejść do sporo mniejszego czasu ale napewno nie do 3. malców w 10 godzin Razz Wierzę w umiejętności bo i sam nie lubię się ..... w czasie. Nie szpanuj mi tu też takimi czasami bo wezmę Cię na ambicję, podstawię malca i zmierzę czas Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Crispi
Klubowicz



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 2:16, 11 Cze 2006

wezme sprzęt i dawj jestem gotów
Poza tym jeśli Ty 10 razy mierzysz resor i spręzyny to się zgodze ze 10 godzin Ci schodzi Very HappyRazz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Nie 2:18, 11 Cze 2006

No co za złośnik... Very Happy Cicho być i spać Razz Robi się OT...

Obaj wiemy o co chodzi. Jest gites. Jedyna różnica w czasie to narzędzia i umiejętności.

... i cicho mi być już z tym mierzeniem po 10 razy Wink Ma być gites a nie jakieś tam na oko... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Crispi
Klubowicz



Dołączył: 27 Mar 2006
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Nie 2:23, 11 Cze 2006

Enten Ok KONIEC
Panowie MOD-zi :d sorki za OT niektóre typy tak mają Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin