Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 17:16, 04 Cze 2006

witam
tak sobię myślę na splanowaniem głowicy 2-2,5mm
i chciłbym usłyszeć wasze opinie co od razu najlepiej by zrobić do tego
a tak na marginesie to głowica po 58tyś chyba jeszcze podejdzie?
sprężanie mam w granicach 7,5-8


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
GeSt
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 70
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 17:51, 04 Cze 2006

No coz moge ci powiedziec na swoim przykladzie. Mam splanowana glowice 2.5mm, waleczek pana światka 385, kolo zamachowe odchudzone do 4kg, zrobiony dolot. A co do glowicy to czemu ma nie pojechac. POzdrawiam i baw sie Very HappyVery HappyVery Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
rOgaL
Klubowy Rogalik



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 771
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:30, 04 Cze 2006

tylko sparawdz gwinty bo co poniektorzy pozapominali o tym Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Phantom
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 18:41, 04 Cze 2006

ja mysle ze taka granica jest do 2,5 mm tak na spokojnie na miasto, powyzej to juz bardziej do ganiania sie z myslami co do wiekszych przerobek

sprawdz gwinty, czy zawory szczelne, czy nie ma pekniec nie tylko mdzyzaworowych ale takze innych, i do planu


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
moch
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1133
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 19:29, 04 Cze 2006

Planowanie 2.5mm, to jest takie w miarę rozsądne. Bardzo fajnie, gdyby głowica była szczelna, nie miała pęknięć między zaworami. Najlepiej byś zrobił, gdybyś przerobił wszystkie śruby na szpileczki. Sporo to ułatwia. Mówię o mocowaniu kolektorów wydechowych. Potem ładnie zgraj dziurki w oblachowaniu silnika, żeby wszystko nie "grało", miałem ten kłopot. Strasznie to denerwujący dziwęk terkotania.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:24, 04 Cze 2006

Mochu dziurke to sie ma np w nosie lub gdzie indziej.Wszystkie otwory można rozwiercic aby były niżej wiertareczką i elegancko można przykrecic na swoje miejsce.Nic trudnego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 22:28, 04 Cze 2006

dzięki za opinię
ale czy muszę jeszcze coś modzić do tego?
pierścienie cy cuś?
a szpileczki już mam bo mi kolektory wydmuchało Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Nie 22:31, 04 Cze 2006

Możesz zmienic pierscienie,jeśli robisz już cały remont.Ciśnienie bedzie lepsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Nie 22:36, 04 Cze 2006

może głupie pytanie ale co to znaczy I, II szlif i nominalne? czym się różnią?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 0:12, 05 Cze 2006

Pierwszy jaki wyjeżdża z fabryki jest to nominał.Rozmiar.
Cylinder może byc wyrobiony na owal przez zle prowadzący sie tłok lub gładzie cylindra mogą byc scharatane przez różne czynniki np łamiący sie pierścien.Wtedy ratuje go szlif tzn nowy rozwiert cylindra pod odpowiedni tłok na I szlif.Po jakimś czasie moze sie znowu cos wydarzyc i robisz II szlif.
Ja musiałem zrobic IV szlif w swojej jawie,ale to juz ostatni jaki mógł byc i ciężko było dostac pod taki rozmiar tłok.
Myśle że cos wyjaśniłem Smile
A tak w ogóle to III szlif jest ostatni rzadko kto robi IV bo niektóre silniki nie dożywaja takiego wieku Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
m.c.2




Dołączył: 14 Mar 2006
Posty: 559
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Grudziądz/Toruń

PostWysłany: Pon 6:26, 05 Cze 2006

czyli zdejmę głowicę i będę wiedział co i jak
dzięki Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:34, 05 Cze 2006

mam małe pytanko: chciałbym splanować głowice tak samo jak m.c.2 o 2,5mm i jak by to się miało odbywać? Wyciągam głowice, sprawdzam stan, niose do splanowania, wkręcam i gotowe? nic nie musze dodatkowo robić? żadnych rurek skracać czy coś, bo od znajomego słyszałem że trzeba właśnie jeszcze jakieś rurki skrócić i inne rzeczy zrobić więc jak to wkońcu jest?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Phantom
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 11:38, 05 Cze 2006

zrobisz wszystko jak wyzej napisane, tzn sprawdzic szczelnosc gwinty itp, zanosisz do planowania- czasami trzeba odkrecic kolektory szpilki itp, zalezy jaka maszyna, po planie wkładasz normlanie głowice tyle ze na nowych uszczelkach i wszystko .
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
zwierzak




Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6

PostWysłany: Pon 12:34, 05 Cze 2006

troche mało tej komprech masz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
wojti
Klubowicz



Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 348
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:31, 05 Cze 2006

ja planowalem w sobote 2,5 i mowie ze nic nie trzeba skracac. Planujesz zakladasz i jezdzisz:P


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin