Forum Terytorium126p Strona Główna

FAQ Szukaj Użytkownicy Grupy Rejestracja Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj
 
Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Forum Terytorium126p Strona Główna » Mechanika
Autor Wiadomość
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pią 23:40, 23 Cze 2006

aha rozumiem już chodzi o tą gume Smile no teraz to kumam ale dalej nie rozumiem po co to przycinać? przecież to tylko guma...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 0:19, 24 Cze 2006

A widzisz jakiś sens żeby ta guma cały czas waliła o wachacz? Bo ja nie!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
--scandaL--
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 430
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Warszawa-Ursynów

PostWysłany: Sob 0:20, 24 Cze 2006

druga fota:
[link widoczny dla zalogowanych]

strzalki pokazuja prace wahacza na wybojach. chodzi on w dol i w gore.
jak obetniesz sprezyny to wahacz bedzie blizej seryjnego balwanka. (bo po prostu bedzie "nizej" siedziec buda)
i jak bedzie pracowac hawacz i tak skakac to bedzie sie za bardzo i za mocno odbijac od balwanka
wiec bedzie to bardzo niekorzystne dla zawieszenia i komfortu
dlatego TRZEBA obciac ostatnia bulwe
juz teraz kumasz wszystko??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Sob 0:22, 24 Cze 2006

bartobbb ty weź lepiej nic nie rób z tym zawieszeniem bo ci jeszcze odpanie cos po drodze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sob 3:28, 24 Cze 2006

Nie zakładaj odrazu czarnego scenariusza... Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 10:20, 24 Cze 2006

ej no przecież kumam wszystko i wiem że trzeba tak zrobić ale spytać dlaczego tak trzeba zrobić to nie mogę? Chcę się dokształcić i wiedzieć, a nie że bede wiedział tylko że trzeba przyciąć sprężyne i bałwanka, jak ktoś spyta po co to co ja powiem? a teraz wiem Smile dzięki --scandaL-- za pomoc i dogłębne wyjaśnienia Smile bardzo mi się przydały bo teraz mało że wiem jak to zrobić to wiem także po co Very Happy
Kjub nie martw się jakoś sobie radze i jeżdże, owszem czasem coś się psuje (nie z mojej winy), ale póki co malca sobie sam naprawiam i jakoś jeszcze się nie rozsypał Very Happy a przynajmniej narazie... Razz hehehe pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Sob 11:07, 24 Cze 2006

bartobbb, jak ktoś zapyta czemu tak zrobiłeś to najlepiej nic nie mów Wink Jak powiesz, że lepiej się jeździ to odrazu będzie chciał się przejechać a Ty wtedy jesteś etylinkę do tyłu... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Sob 13:30, 24 Cze 2006

no tak ale jeśli ktoś uwidzi że mam autko obniżone a jeszcze takim nie jeździł to i tak będzie się chciał przejechać. A różnica miedzy malcem obniżonym a nie obniżonym jest spora więc ciężko by było nie zauważyć Razz
pozatym wiedza dlaczego, po co, czemu to i tamto jest zrobione tak a nie inaczej jest też dla mojej ciekawości Very Happy lubie wiedzieć czemu coś jest tak zrobione a nie inaczej, dlatego chciałem wiedzieć po co się przycina bałwanka i inne rzeczy o które pytam a teraz już wiem i jestem happy Very Happy hehe ciekawość zaspokojona Cool


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 11:55, 26 Cze 2006

kiedy robi się zbieżność? po sklepaniu i założeniu resora z przodu tak? jeśli obniże tył to nie musze robić zbieżności nie? jak to się wogóle wykonuje bądź gdzie to robią i ile to kosztuje?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Pon 12:37, 26 Cze 2006

Zbieżność ustawiasz, żeby Ci kół nie cięło. Pierwszy raz kontrolnie przy obniżeniu ustawia się 'ciut' na zapas. Po tym jak Ci się ułoży resor ustawiasz już konkretnie i za jakiś czas sprawdzasz kontrolnie czy jest ok. Kół tylnych nie masz co ustawiać. Przy obniżeniu tyłu zbieżność się nie zmienia. Zmienia się jedynie kąt pochylenia kół, którego z tyłu nie zmieniasz (masz negatyw) a z przodu ustawiasz przez dodanie podkładek pod wachacz.

Moje wrażenia ze 'zbieżności'.
Po założeniu resora pojeździłem po okolicy. Zbieżność ok. Ustawiłem sobie ciut na zapas. Pojechaliśmy któregoś razu na warzywniak i w drodze powrotnej już mi oponki mocno zaczęły piszczeć. Przy moim sklepaniu resora na 9,5 z dodatkowym piórem rozbieżność po kilku przejazdach doszła do 5mm. Po ustawieniu już jest ok. Resor musi się ułożyć i jak się ułoży to ustawiasz zbieżność. Jak wyczuć moment, że to już? Usłyszysz trzask, niesamowity huk... a najprościej mówiąc usłyszysz piszczenie opon. Kwestia kilkunastu kilometrów po dużych dołkach lub ok. 100 km po 'normalnych' drogach.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
bartobbb
Future Member



Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 302
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Cieszyn

PostWysłany: Pon 12:51, 26 Cze 2006

aha czyli to jest kwestia podłożenia podkładek tylko? no to już rozumiem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Pon 12:53, 26 Cze 2006

tak... 'tylko'... Jeszcze trzeba wiedzieć ile ma być tych podkładek Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kjub
Klubowicz Moderator



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 15:04, 26 Cze 2006

I gdzie je dokładnie położyć bo i to jest problemem dla niektórych Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Enten
Future Member



Dołączył: 15 Maj 2006
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Otwock

PostWysłany: Pon 20:27, 26 Cze 2006

Kjub nie żartuj tu sobie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Demon126p
Klubowicz



Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 695
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 1/6
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 17:43, 06 Wrz 2006

Takie pytanko mam:
-mam ułożony juz resorek,po obniżeniu.Pytanko brzmi:
Czy jak wsadze ścięte podstawki o 12mm to czy on jeszcze sie bedzie musiał ubic przed zbieżnością??


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu

Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo

 

Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: Theme zoneCopper designed by yassineb.
Regulamin